tag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post1287559386805703696..comments2022-04-04T18:22:24.384+02:00Comments on CUADERNO DE LAS LETRAS: EL CUARTO DE ROSALÍAMaría Joséhttp://www.blogger.com/profile/06730754385967814318noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post-51138110235438616692010-05-18T23:42:07.497+02:002010-05-18T23:42:07.497+02:00Aínda con retraso sobre a data, quere Ubú felicita...Aínda con retraso sobre a data, quere Ubú felicitar a María José por este segundo ano de vida do CUADERNO, confiando secretamente que tal celebración lle achegue folgos para que volte laborar nel. <br />Un saúdo tamén para Eulalia, que nunca se sabe...Ubúnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post-10393195722255513772010-03-10T13:10:40.186+01:002010-03-10T13:10:40.186+01:00ROSALÍA. El llanto de Rosalía es el de todos esos ...ROSALÍA. El llanto de Rosalía es el de todos esos seres que están condenados a ser un "pulso herido que sondea las cosas del otro lado", como decía Lorca. Y ese llanto es rebeldía, protesta ante la vida vivida y anhelada. La Rosalía apegada a la tierra, a la familia, a las gentes...(consciente de las injusticias) y la Rosalía metafísica (que tan bien comprendió Unamuno).<br />Un saludo agarimoso, María JoséAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post-613174623112679682010-03-10T00:36:38.581+01:002010-03-10T00:36:38.581+01:00Esta reflexión de Manuel Murguía sobre a tristura ...Esta reflexión de Manuel Murguía sobre a tristura extrema da súa dona, ten como contrapartida a opinión de Álvaro Cunqueiro que dicía "Corre una imagen irreal de Rosalía: la Rosalía perpetuamente triste, la Rosalía en lágrimas, cuyas palabras siempre quiebra el sollozo. Porque lloró Rosalía, media poesía gallega se ha pasado cien años llorando. Un gran poeta gallego, Luis Pimentel, advirtió en un poema que había que dejar de llorar en Galicia, porque Rosalía ya había llorado por todos. Pero no era tan cierto que Rosalía hubiese llorado esos ríos amargos que se suponía corrían entre las colinas verdes del alma gallega". <br />Do mesmo parecer foi García-Sabell, que sostiña que esa imaxe de chorona debíase a unha lectura superficial de "Follas novas":" (...) hay que leerlo con el alma alerta. Para que salte a la vista su trascendencia y su altísimo y trágico, que no sentimental, valor humano. Pero cuando se lee con actitud sensiblera y sin pasar de la tersa superficie lírica de los poemas, el lector se instala en un llanto que Rosalía jamás se preocupó de suscitar en los demás. Cuando ella lloraba, lloraba en serio".Ubúnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post-81318864699444401322010-03-05T18:25:08.630+01:002010-03-05T18:25:08.630+01:00Enhoraboa por referirte a Rosalía, ela coma os gra...Enhoraboa por referirte a Rosalía, ela coma os grandes atopou vivencias intemporais, os pensamentos suscitan e abrir a fiestra permite mellor suscitar imaxinativamente a beleza do mar que non chegaba e no cal quizais quería ficar. Quen sente o máis profundo, este ama o máis vivo.E qué máis vivo, poderoso, belo e eterno que o son do mar, coma a negra sombra que asombra. Rosalía tamén suscitaba profundidades; venme á mente a fermosa metáfora visual de Amenábar rememorando Sampedro o voar pola fiestra e tamén poder zambullirse no mar sen límites.Dous Poetas limitados pola ventana e liberados pola imaxinación. Saúdos agarimosos de pseudotimón.pseudotimonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2363096462481245821.post-29133304589190586272010-03-04T17:27:57.842+01:002010-03-04T17:27:57.842+01:00Outro valedor de Rosalía de Castro foi C. J. Cela,...Outro valedor de Rosalía de Castro foi C. J. Cela, que a lembra, con agarimo e admiración,nesta lembranza dos lugares da súa nenez: <br />"Y fue Rosalía, la dulce Rosalía, el alto poeta que quiso dedicar a mi bisabuela María Bertorini, "a miñ'amiga María Bertorini, nativa d'o país de Gales", los versos que compuso para ser grabados "n'a tomba d'o xeneral inglés Sir John Moore, morto n'a batalla d'Elviña (Cruña) o 16 de xaneiro de 1809", quien se encargó de soplarme en los oídos aquel susurro melodioso y dulcemente sombrío que canta, con su angélico estribillo -Padrón, Padrón, Santa María, Lestrove...-, las alabanzas del cementerio de Adina, el camposanto que rodea a la Colegiata de Iria, donde yo fui bautizado y donde, en tiempos mejores, San Pedro de Mezonzo compusiera la Salve: <br /><br />"O simiterio d'Adina <br />n'hay duda qu'é encantador, <br />c'os seus olivos escuros <br />de vella recordaçón..." <br /><br />(...)Pero nada importa cuando todavía nos sentimos estremecer con las palabras que suenan en nuestros oídos como un celeste y eterno susurro:la voz sin horizonte de Rosalía, aquella voz tan tierna y persistente que no se apagará hasta mucho después de apagarse los últimos y más gallardos soles. <br />Porque tenía razón Curros en los dos últimos versos de su "Na morte de Rosalía": <br /><br />"¡Ai, dos que levan na frente unha estrela! <br />¡Ai, dos que levan no bico un cantar!"<br /> <br />PADRÓN. Camilo José Cela.Ubúnoreply@blogger.com