6 de agosto de 2009

ANDANDO POLA BRETAÑA

Pour Robert et Jeva Omnés


El que sólo busca la salida no entiende el laberinto/ y, aunque la encuentre, saldrá sin haberlo entendido". José Bergamín


Bretaña é unha terra mui apenedada pola banda do mar, namentras por onde se apega a Francia ábrese en longas chairas, estreitas valiñas e ledos outeiros. É terra mui viciosa de camiños , porque nela, amén da xente natural de sobremundo, andan doados e mui alertantes pasaxeiros, xentes das soterradas alamedas, difuntos vespertinos, pantasmas, hostes cabaleiras, ánimas remitíndose de obrigas; as máis delas, xentes pasadas ás que algunha peta non deixa sosego. Léixanas os ventos e as noites polos innúmeros camiños, deica non quede dela máis que un alento frío. A imaxe derradeira que de Bretaña se apousa nun, é a dunha vella alcendendo os candís de ferro dun Calvario de pedra, nas aforas dunha murada vila, a hora de entre lusco e fusco (...) Polos camiños de Bretaña, vai a danza macabra empuxando ventos, e a máis pequeniña fror que nasce en abril, á beira dun camiño, non sabe si vai ser levada ao cabelo dunha nena ou tripada polo pé dun esquelete que brinca dianteiro na hoste, guiando o paso que chaman "l'embrassé", i é un intre de amor na "gallarda".

AS CRÓNICAS DO SOCHANTRE, Álvaro Cunqueiro

"Andando pola Bretaña" ( título suxerido por unha gran persona e un estudioso das linguas bretona, galega e castelá) recolle o tempo pasado no Finistère ( Penn ar Bed en bretón) no mes de agosto. Breizh é unha terra máxica amante das súas tradicións que acolle ás xentes mentres o Océano atrapado nos faros da lúa chea transforma a realidade entre as brétemas dos soños e as notas da cornamusa anterga.

Que o Mar de Tristán flúa eternamente na memoria.



FINISTÈRE, BRETAGNE
Música: Kanerien Sant Meryn
Bagad de Lann Bihoue
Denez Prigent




6 Comentarios:

Ubú dijo...

(...)
"Entonces empecé a ver y sentir la tierra armoricana.
Bretaña se puso en marcha para mis ojos abiertos al milagro. Desde los bosques de l'Argoat poblados por blanquísimas hadas y en cuyo estanque milagroso san Corentin tomaba todos los días su magra porción de una trucha siempre intacta, hasta lo largo del Armor en Finisterre, ante el mar salvaje y desmelenado, cuyos salpicones agoreros llegaron hasta los cascos de la caballería piafante del buen rey Arthur, en la misma selva de Cranou.
Luego Plougastel, que vive bajo su bello Calvario, entre fresas, la alegre calma de los estados de gracia; Combourg con la sombra inmensa de Chateaubriand vagando por el inmenso castillo, habitado solamente por la melancolía; Saint Malo, lejano y solo, donde gritan en la noche las almas de los fieros y destemidos corsarios de antaño; Treguier, donde el bendito san Ives, patrón de los pobres de Dios, cuyo "Perdón" preside, consuela a Ernesto Renan, que solloza su escepticismo; Vannes, dorada y bella como la más dorada de las ciruelas, la que lleva el nombre de Claudia, la dulce y bella última duquesa de Bretaña; Quiberon, por donde vagan bajo la luna grande de marzo, los fantasmas y los chuanes de Cadoudal; Carnac, con sus inacabables menhires, que son soldados paganos castigados por perseguir a san Cornély, con sus dólmenes habitados por los enanos Korigans, que guardan tesoros y amortajan a los vivos en sus moradas, escapando luego a la landa desolada, que no puede cruzarse en la noche, por recorrerla la misma muerte -l'Ankou- con su tremenda carreta mal engrasada; Sainte-Anne la Palud, con su gran "Perdón" marinero frente a la mar de Douarnenez; Sainte-Anne-D'Auray, la meca armoricana, donde la madre de Nuestra Señora habló a Nicolazik el campesino, para pedir el ser venerada en Bretaña; Locronan, con su gran "Tromenie" en torno al impresionante Calvario, entre las piedras eternas; Quimper, en su gótica catedral del XIII, con la estatua del rey Gradlon a la jineta, que aún llora por su reino de Is sumergido y por la princesa Ahés, a pesar de los consuelos de san Corentin; Penmarc'h, Locmariaquer, La Pointe du Raz frente a la isla de Sein con sus mujeres enlutadas y el infierno de Plogoff en la desolación lívida del alba del mar, que arrastra como peleles, a los naufragados..." EL PÁLIDO VISITANTE.

Tras esta presentación, sucédense un feixe de contos bretóns que o autor pon en boca de mademoiselle Genoveva de Tanguy, a vella dama de Locronan.
O tal autor é José María Castroviejo, señor de Tirán, máis que amigo de Cunqueiro e coma el namorado da Bretaña, de quen, a propósito do barbudo pétreo co que nos ilustras, dixo Ernesto Giménez Caballero que era coñecido polos seus paisanos:"... por sus barbas rubias de rey visigodo".

A Bretaña francesa é sempre unha viaxe recomendable.

abueloscrisytoño dijo...

Que recuerdos. "El Pálido Visitante" no es facil tener este libro. Yo tengo este del año 1960 y algunos más como(La burla negra 1955) de Josê Maria Castroviejo.
Un placer como siempre pasar por el cuaderno de las letras.
Disfruta del viaje.
Un abrazo A.Cris

Ubú dijo...

O mar de Tristán é xa inmorrente pois del xurdeu, con Tristán, toda a "materia de Bretaña". E a caterva temible de piratas, corsarios, filibusteiros e bucaneiros bretóns que nos iluminaron de nenos e dos que haberá que dicir algo.

UBÚ (declamando mentras fai mutis polo foro):

- Da divina Eulalia, que sempre rís,
da sempre nova Lúa crecente,
a misteriosa Rara Avis
e da Citerea soñadora
¿qué se fixo?
¿Onde están as
Eulalias de estío?

Ubú dijo...

No comentario anterior aconteceron un esquencemento e unha omisión que, por descontado, paso a subsanar.
Esquencín transcribir un proverbio bretón que ía reforzar a alusión a Drystan (Tristán) e Essyllt (Isolda) e que, polo que eu sei , podería ser do agrado do matrimonio Omnés e que di así: "N'hen eus mann a vad'bars ar bed,
Mit carun ha cezan caret" (Non hai no mundo nada como amar e ser amado).
Doutra banda, omitín sinalar que os versiños do final son un burdo remedo de Villon.
Un saúdo.

Anónimo dijo...

"...El reparto de puestos fue por insaculación, y a Barrantes le tocó limpiamente el de Lanzarote; quedó contento, claro, por lo lucido y por lo bien que iva a su condición de Vate. Pero, irremediablemente después, comenzó una campaña solapada y urgente, de la que don Torcuato quedó molesto, encaminada a que don Rogelio Barallobre fuese proclamado rey Artús. Y nadie pudo convencerle de que el cargo pertenecía a don Torcuato casi por derecho propio. "Don Torcuato, dicen que le dijo el Vate con voz baja, después de la proclamación, "sin Reina Ginebra no hay verdadera Tabla Redonda que fue la esposa del rey Artús y le puso los cuernos con Lanzarote. ¿Quiere usted empujarme al trance de estropear nuestra amistad, obligándome a engañarle con una mujer de la que usted está enamorado? No se demostró nunca que estas palabras hayan sido pronunciadas por el Vate y escuchadas por el rey Artús, ni lo está tampoco que, cuando el pique de la Tribuna Presidencial el día de la inauguración de la estatua, Lanzarote hubiera hecho a Govén un corte de mangas sin el menor disimulo; un corte de mangas en el que los dedos imitasen los cuernos..."

LA SAGA / FUGA DE J.B. Gonzalo Torrente Ballester

Con afecto y sin disimulo, Balaain

Ubú dijo...

A Balaain o Salvaxe, cabaleiro das dúas espadas, o mellor entre os da Táboa Redonda, saúdao Balaan, o seu irmán, xubiloso polo reencontro e indiferente ao que o Destino nos depara.

Publicar un comentario

 
Optimizado a 1024 X 768 de Resolución de Pantalla. Diseñado por Víctor V.Q. para Cuaderno de las Letras