28 de marzo de 2009

MÁSCARAS



¿QUÉ FICA DAS PERSOAS CANDO A PERSOA SE DISOLVE, desaparece, voa detrás do ar, das cousas do día, do límite indeciso da noite, da demanda imperiosa do seu próximo, do agora xa case inexistente amor que un día abrasou o ceo, do hourizonte infindo, dos ríos que son camiños que andasen para nunca nos levar a lugar coñecido, das ás dos paxaros, do tumefacto corpo devorado dun deus e dos seus sacrificadores, do lugar da chave e do tesouro para sempre escondidos, de ti e máis de min, qué fica desta sombra?
Podería ficar una morna manchea de inocencia e de cinza e, por baixo, o rescaldo, a faísca do lume, do ser que foi, do que latexa aínda, do que aínda será, do que non será nunca, do que xamáis ten vido.
Disolverse, dixeches, ou nacer para sempre alén, no alén das máscaras.

Cantigas de alén, Jose Ángel Valente

2 Comentarios:

Ubú dijo...

"(...) -Ya lo ves; en todas partes hay máscaras todo el año; aquel mismo amigo que te quiere hacer creer que lo es, la esposa que dice que te ama, la querida que te repite que te adora, ¿no te están embromando toda la vida? ¿a qué, pues, esa prisa de buscar billetes? Sal a la calle y verás las máscaras de balde.(...)"

M. J. de Larra. EL MUNDO TODO ES MÁSCARAS. TODO EL AÑO ES CARNAVAL.

María José dijo...

"De la etimología que da Gabio Basso (sic) a la palabra persona.

Sabia e ingeniosa explicación, a fe mía, la de Gabio Basso, en su tratado Del origen de los vocablos, de la palabra persona, máscara. Cree que este vocablo toma origen del verbo personare, retener. He aquí cómo explica su opinión: «No teniendo la máscara que cubre por completo el rostro más que una abertura en el sitio de la boca, la voz, en vez de derramarse en todas direcciones, se estrecha para escapar por una sola salida, y adquiere por ello sonido más penetrante y fuerte. Así, pues, porque la máscara hace la voz humana más sonora y vibrante, se le ha dado el nombre de persona, y por consecuencia de la forma de esta palabra, es larga la letra o en ella».


(Julio Cortázar, Rayuela)
En el cap. 148 "Prescindible": la máscara relacionada con el problema del lenguaje como comunicación.

Publicar un comentario

 
Optimizado a 1024 X 768 de Resolución de Pantalla. Diseñado por Víctor V.Q. para Cuaderno de las Letras